Witam,
assemembler język programowania Bogów... :) Na studiach próbowali nauczyć nas programowania w języku, który pomaga w zrozumieniu jak procesor wykonuje programy w komputerze. Dla większości studentów programowanie niskiego poziomu to czarna magia. Zajęcia polegały na jednym wielkim kręceniu, ściemnianiu i zrzynaniu programów od innych. W celu wykręcenia się z tego jednego wielkiego cyrku, zaproponowałem na zaliczenia laborek napisanie jednego większego programu w assemblerze. No dobra, ale co napisać? Ma być większe niż to co robią studenci na zajęciach, ale nie za duże abym za bardzo nie musiał się namęczyć. Przyszło mi na myśl, że napisanie gry "saper" będzie ciekawym wyzwaniem. Ktoś powie, że taka gra to banał, ale największym wyzwaniem było napisanie fragmentu kodu, który będzie odpowiedzialny za wykrywanie pustych pól sąsiadujących bezpośrednio ze sobą, co wymagało użycie rekurencji. Posiedziałem, posiedziałem i napisałem grę. Zajęcia zaliczyłem i to na tyle tej pięknej historii. Dla fanów assemblera dołączam kod źródłowy gry "saper". Tak na marginesie to do nauki assemblera pozdłużyła książka "Jak pisać wirusy", autora nie pamiętam, ale bardzo polecam - przydatna lektura :)
Pozdrawiam

Kod źródłowy: saper.zip
assemembler język programowania Bogów... :) Na studiach próbowali nauczyć nas programowania w języku, który pomaga w zrozumieniu jak procesor wykonuje programy w komputerze. Dla większości studentów programowanie niskiego poziomu to czarna magia. Zajęcia polegały na jednym wielkim kręceniu, ściemnianiu i zrzynaniu programów od innych. W celu wykręcenia się z tego jednego wielkiego cyrku, zaproponowałem na zaliczenia laborek napisanie jednego większego programu w assemblerze. No dobra, ale co napisać? Ma być większe niż to co robią studenci na zajęciach, ale nie za duże abym za bardzo nie musiał się namęczyć. Przyszło mi na myśl, że napisanie gry "saper" będzie ciekawym wyzwaniem. Ktoś powie, że taka gra to banał, ale największym wyzwaniem było napisanie fragmentu kodu, który będzie odpowiedzialny za wykrywanie pustych pól sąsiadujących bezpośrednio ze sobą, co wymagało użycie rekurencji. Posiedziałem, posiedziałem i napisałem grę. Zajęcia zaliczyłem i to na tyle tej pięknej historii. Dla fanów assemblera dołączam kod źródłowy gry "saper". Tak na marginesie to do nauki assemblera pozdłużyła książka "Jak pisać wirusy", autora nie pamiętam, ale bardzo polecam - przydatna lektura :)
Pozdrawiam

Kod źródłowy: saper.zip
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz